Programul de studii universitare Limba și literatura română – Limba și literatura engleză sau limba și literatura modernă (germană, franceză)
Tipul programului (licență/ master)Licență
Limba de predareromână și engleză sau franceză sau germană
Domeniul fundamentalȘtiințe umaniste și arte
Domeniul de studii universitare Filologie
Departamentul didactic coordonatorDepartamentul de Studii Romanice
Coordonatorul programului de studiiProf. univ. dr. habil. Dragoș Varga
Durata studiilor3 ani (6 semestre)
Numărul de credite ECTS180 ECTS + 10 credite examen disertație
Forma de învățământ (IF/ID/FR)IF

Misiunea acestui program de studii este aprofundarea cunoștințelor de limbă, cultură și literatură română, engleză, germană, franceză și a unei formări inter- și transdisciplinare necesare dobândirii unor competențe de comunicare în limbă străină și în limba română specifice mediului economic, social, politic, științific, academic național și internațional. Acest  program de studii pregătește specialiști care să dispună de competențe în domeniul comunicării în limbi străine de circulație internațională și în limba română, precum: filolog (264306), traducator (studii superioare), profesor în învățământul gimnazial (233002) (profesor de limbi moderne în învățământul secundar/profesoară de limbi moderne în învățământul secundar – 2330.1.12)*, profesor de limbi străine (2353.1)*.

* Condiționat de absolvirea programului de studii psihopedagogice Nivel 1.

Programul urmăreşte să formeze cetăţeni europeni pluriculturali, în paralel cu participarea la construcţia unor noi domenii ale cunoaşterii, imposibil de gândit în afara unor relaţii de parteneriat între instanţele academice, marile unităţi de cercetare şi experimentare europene şi internaţionale.

Programul contribuie decisiv la dezvoltarea:

  • Capacităţii de a interacţiona cu interlocutori provenind din cele mai diverse medii culturale şi lingvistice, în vederea exercitării unor responsabilităţi sociale, economice, politice, ştiinţifice, la nivel internaţional, ceea ce presupune stăpânirea la un nivel superior a unor competenţe comunicative academice şi profesionale;
  • Capacităţii de a-şi însuşi şi aplica competenţe strategice bazate pe principii metacognitive şi interactive prin strategii de comunicare eficientă şi strategii de învăţare (posibilitatea de a stăpâni şi construi noi cunoştinţe lingvistice şi comunicative);
  • Competenţei interculturale, a capacităţii de a gestiona mentalităţi, practici, particularităţi ale unei alte comunităţi culturale şi lingvistice şi totodată de a conştientiza valorile şi structurile limbii materne;
  • Păstrării şi cunoaşterii patrimoniului cultural şi lingvistic european, ca spaţiu al diversităţii;
  • Plurilingvismului conceput ca un instrument de mediere cognitivă şi socială, ca factor necesar pentru soluţionarea unor cerinţe noi ale mediului socio-uman, economic, politic etc.
  • Plan de învățământ 2024-2027
  • Plan de învățământ 2023-2026
  • Plan de învățământ 2022-2023
  • Plan de învățământ 2021-2022
  • Valabile în anul universitar 2024-2025